2019 yapımı 'Parazit', Kore sinemasının uluslararası arenada parlayan bir yıldızı haline gelmiştir. Film, zengin bir aile ile onlara hizmet eden yoksul bir ailenin kurgusal hikayesini işleyerek, sınıf farklılıklarını ve toplumdaki derin uçurumları gözler önüne serer. Düşük gelirli Kimsilerin, zengin Park ailesinin hayatına girmesiyle başlayan hikaye, izleyiciyi bir dizi sürükleyici olayla karşılaştırarak, finale doğru gerginliği artırır. Yönetmen Bong Joon-ho, izleyicilere unutulmaz bir deneyim sunarken, sosyo-ekonomik eleştirileri de akıllarda kalacak şekilde işler. Film, izleyicileri düşündürürken, aynı zamanda farklı duygularda gezindirir.
Filmdeki Kimsan ailesinin üyeleri, gerçeği yansıtan bir performans sergileyerek filmi güçlü kılan unsurlarındandır. Ki-woo karakterini canlandıran Choi Woo-shik, zeki ve kurnaz bir genç adamı; Ki-jung'u canlandıran Park So-dam ise abisiyle birlikte ailelerinin hayatını değiştirme çabasını ustalıkla yansıtır. Park ailesinin başında bulunan Mr. Park karakterini canlandıran Lee Sun-kyun, soğuk ve mesafeli bir baba figürüyle izleyici karşısına çıkar. Zengin ve güçlü bir karakter olan Mrs. Park'ı canlandıran Cho Yeo-jeong, abartılı ve naif tavırları ile filmde dikkat çekerken, her bir oyuncu, yönetmenin yarattığı bu çarpık düzen içinde kendi rollerini başarıyla oynar.
'Parazit', sınıf mücadelesinin ve toplumsal adaletsizliğin sahip olduğu derin anlaşmazlıkları, mizahlı bir dille işler. Film, zengin ile fakir arasındaki güç dengesizliğinin, ikisinin de hayatlarının ne şekilde etkilendiğini gösterir. İnsanların toplum içindeki konumlarının, onların karakterleri ve yaşamları üzerindeki etkisi, filmde en belirgin şekilde işlenir. Yönetmen, toplumsal eleştiriyi sürükleyici bir hikaye ile birleştirerek, izleyicinin düşünmesine neden olur. En nihayetinde, film insan doğasının karanlık yönlerini ve sınıf farklılıklarının getirdiği çarpıklıkları etkileyici bir biçimde aktarır. Bu da 'Parazit'in uluslararası alanda pek çok ödül kazanmasının sebeplerinden biridir.
Film, estetik açıdan oldukça dikkat çekici görüntülere sahiptir. Sinematografik açıdan, Bong Joon-ho ve görüntü yönetmeni Hong Kyung-pyo, mekân kullanımını ve renk paletini ustalıkla harmanlayarak, atmosferik bir deneyim sunar. Filmde kullanılan kamera açıları, izleyiciyi her iki ailenin dünyasına başarılı bir şekilde dahil eder, anlatımın güçlenmesine yardımcı olur. Özellikle mekanların konumlandırılması, hikayenin akışıyla örtüşecek şekilde tasarlanarak, derinlikli bir anlatım hedeflenmiştir.